نحوه شناسایی درآمد مشمول مالیات بیمارستانها

نحوه شناسایی درآمد مشمول مالیات بیمارستانها

🔘 دستورالعمل مورخ ۱۸/ ۲/ ۱۳۹۶ سازمان امور مالیاتی در خصوص نحوه شناسایی درآمد مشمول مالیات بیمارستانها ، سایر مراکز تشخیصی و درمانی و پزشکان معالج

◾️الف : جایگاه حقوقی بیمارستانها و مراکز تشخیصی و درمانی در قانون مالیاتهای مستقیم

🔸۱ . بیمارستانها و مراکز درمانی درقالب دو شخصیت حقوقی و حقیقی اقدام به فعالیت می نمایند.

🔸۲ . صاحبان بیمارستانهایی که در قالب اشخاص حقیقی اقدام به فعالیت می نمایند طبق جزء ردیف ۴ بند ب ماده ۲ آئین نامه اجرایی مربوط به دفاتر ، اسناد و مدارک و روشهای نگهداری آنها اعم از ماشینی ( مکانیزه ) و دستی ونمونه اظهارنامه مالیاتی و نیز نحوه ارائه آنها برای رسیدگی وتشخیص درآمد مشمول مالیات موضوع ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱/ ۴/ ۱۳۹۴ برای عملکرد سال ۱۳۹۵ و به بعد و همچنین طبق ردیف ۶ بند الف ماده ۹۶ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۸۰ مکلف به نگهداری دفتر روزنامه و کل موضوع قانون تجارت بوده و به موجب ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم مکلفند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شامل ترازنامه و حساب سود و زیان مطابق نمونه هایی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می شود در موعد مقرر اقدام نمایند.

🔸۳ . بیمارستانهایی که در قالب اشخاص حقوقی اقدام به فعالیت می نمایند طبق ماده ۱۱۰ قانون مالیاتهای مستقیم مکلف به تسلیم اظهارنانه و ترازنامه و حساب سود و زیان در موعد مقرر می باشند.

⚖تازه های حسابداری را با ما دنبال کنید:

 

 

www.mr-hesabdar.com

https://www.aparat.com/mr.accountant.collection.

https://www.instagram.com/mr.accountant.collection

در خبرنامه ما عضو شوید

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست شما با موفقیت ارسال شد. به زودی با شما تماس میگیریم

question