فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت سال آینده محقق می‌شود؟

فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت سال آینده محقق می‌شود؟

کارشناس مسائل نفتی گفت: سهم صادرات نفت حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه درنظر گرفته شده است که با توجه به دوری ایران از بازارهای رسمی نفت و مازاد عرضه در بازار، تحقق صد در صدی آن در هاله‌ای از ابهام استرضا مقیمی، کارشناس مسائل نفتی با اشاره به سهم نفت در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در بودجه کشور سهم در آمدهای نفتی، ۲۵ درصد و معادل ۱۹۹ هزار میلیارد تومان است که می‌توان آن را به نشانه‌ای از امیدواری دولت به پایان تحریم‌های نفتی عنوان کرد و از سوی دیگر احتمال پیش فروش نفت نیز وجود دارد امری که به دلیل عدم استقبال جامعه در دور گذشته به سرانجام نرسید.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: سهم صادرات نفت نیز حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است که با توجه به دوری ایران از بازارهای رسمی نفت و مازاد عرضه در بازار، تحقق صد در صدی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مقیمی عنوان کرد: در شرایط فعلی و با کاهش‌های اعمال شده از سوی سازمان اوپک پلاس شرایط برای ورود دوباره به بازار نفت و فروش به میزان سابق بسیار سخت شده، برخی از خریداران نفت ایران اقدام به تهیه نفت از کشورهای دیگر، کردند با این وجود مشتریان سنتی ایران شامل چین و هند می‌توانند جریان ورود ایران را به بازار نفتی تسهیل کنند.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز ۴۰ دلار به ازای هر بشکه در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط فعلی و امیدهای فراوان در خصوص کشف واکسن کرونا بسیار به شرایط واقعی بازار نزدیک است.

 

در خبرنامه ما عضو شوید

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست شما با موفقیت ارسال شد. به زودی با شما تماس میگیریم

question